Verdraagzaamheid

 Nederland; het land waar de meesten van ons wonen is een verdraagzaam land. Toch merk ik met regelmaat dat de bevolking minder verdraagzaam is dan wat ons land ons doet denken. Mensen krijgen een steeds korter lontje waardoor vriendschappen en relaties worden verstoord. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de beperkingen die wij momenteel door moeten maken.

 

Zelf heb ik regelmatig te maken gehad, ook voor de coronamaatregelen, met zogenaamde vrienden die geen contact meer opnemen als je ze even geen aandacht geeft. Of omdat je even niet reageert op facebookgebeurtenissen  En als je er dan naar vraagt krijg je te horen, ja maar jij reageert niet dus waarom zou ik dat dan doen?  Vaag is dat toch dat mensen die zeggen dat ze dierbaar zijn je dan je eigen dingetje niet gunnen en geen begrip kunnen opbrengen dat je druk met andere dingen bezig bent. 


Waar is de verdraagzaamheid te zoeken........als we er even niet zijn voor een ander betekent het niet dat je die persoon niet lief hebt of waardeert.

 

Gelukkig heb ik ook vrienden die weten hoe het werkt. Ieder heeft zijn leven naast liefde, vriendschap en collegialiteit. Wie mij lief heeft heb ik ook lief,..... die personen zitten in mijn hart en daar is geen berichtje voor nodig. Dat weten we van elkaar. Ik heb als afsluiter een mooi oud gezegde gevonden:

 

Als je wilt dat je kippen eieren leggen, dan moet je het kakelen verdragen 

 

Dat zet je te denken......wees lief voor elkaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Altijd

Maart!

Webradio www.Gigantenteam.nl kennismaking