Verlangen

Rond deze tijd in januari kijk ik altijd weer uit naar het voorjaar maar besef me dan tegelijk dat we best nog wel een lange winterperiode voor de boeg hebben. 


Het is typisch de tijd waarin ik functioneer als een wipwap Nergens zin in hebben op de donkere dagen .... lusteloos sloffend door het huis. En wanneer een stralend zonnige dag aanbreekt ik alles uit de kast trek en de voorjaarskriebels de overhand hebben.


Ik heb ergens gelezen dat we de natste februari maand ooit tegemoet gaan waarna een droog zonnig voorjaar volgt. Zoals ik vorige week zei: maak plaats voor positiviteit! Ik zet het idee van de sombere dagen in een hoek en kijk verlangend en vol vertrouwen uit naar een mooi voorjaar. 


Droom even mee......

Buiten, genieten, waar de natuur zich ontwaakt uit een winterslaap, blaadjes aan de bomen, geurende bloesems, bloemen en kleuren, aangename temperaturen met warme zonnestralen, lente geur, langere dagen, nieuw leven om ons heen en uiteindelijk hopen op minder beperkingen. 


Vrij zijn.....Wat klinkt dit toch als muziek in mijn oren. 


Kijk vooruit, houd moed, wees vrolijk en blij want deze winter is gelukkig bijna voorbij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Altijd

Maart!

Webradio www.Gigantenteam.nl kennismaking