Social Media


We zitten allemaal, met een paar uitzonderingen, elke dag wel even op social media. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik word soms ziek en triest van de beelden of teksten die ik zie langskomen: corona depressiviteit, dierenmishandeling, onrechtvaardigheid, en vooral schelden. Vrijheid van meningsuiting is een goed recht van de mens, maar ik vraag me wel eens af we er nog wel eens bij stilstaan dat we niet per se iets hoeven te roepen. Als je niks zegt zijn die berichten een stuk minder interessant voor de medemens.


Onze gedachtegang is een sterke energie. Dus met ons allen lekker negatief zijn, houdt ook de negativiteit in stand. Je kent ze wel, van die berichtjes op facebook met een bepaald onderwerp waar niet iedereen het mee eens is. En dan volgen er nog 1000enden schreeuw- en scheldberichtjes achteraan. Het ene berichtje nog harder en aanvallender dan het ander. De honden lusten er brood van, maar ik heb het gevoel dat we het steeds normaler beginnen te vinden. Ik lees ze niet meer. Ik vind het niet gezond om mijn aandacht en energie daar aan te besteden.


Misschien moeten we wat meer van bewust zijn van de kracht van onze gedachten. Door onze gedachten en energie meer te richten op de grappige, leuke, zinnige, mooie en positieve berichtjes. Wie weet wordt de hele wereld er een beetje mooier en aangenamer van

Reacties

Populaire posts van deze blog

Altijd

Maart!

Webradio www.Gigantenteam.nl kennismaking