HOUDEN VAN

 Ik hou er zo van. Van dieren, mensen, zonnestralen de natuur kortom ik houd van het leven. 


Maar wat is houden van eigenlijk. In een relatie houd je intens veel van je partner. Houden van je partner komt voort uit verliefdheid, daar begint het allemaal mee. Verliefdheid is gebaseerd op gevoelens terwijl houden van meer gebaseerd is op keuze. Als je verliefd bent heb je geen keuze en accepteer je alle gebreken en eigenaardigheden. Als je van iemand houdt dan maak je de keuze om deze gebreken en eigenaardigheden te accepteren. Zou het dan zo zijn dat je verliefdheid overgaat in houden van......of kan dit ook een combi zijn. Verliefd, een heerlijk gevoel van fladderende vlinders en leven op een roze wolk. Volgens onderzoek kunnen partners hun hele leven verliefd op elkaar zijn en tegelijk van elkaar houden. Deze stellen worden “Zwanen” genoemd omdat zwanenparen bij elkaar blijven voor het leven. De zwaan staat voor het teken van de liefde. Ik kom tot de conclusie dat ik onder de Zwanen val..... wat een bofkont ben ik.....heerlijk dat fladderende gevoel nog steeds te hebben.


De andere kant van houden van is dus een keuze die je met je verstand maakt over van wie en wat je houdt. Deze keuzes komen dus niet alleen maar uit je hart. Deze Prinses houdt van vele mensen, dieren en van alles om zich heen. Ik strooi dan ook makkelijk hartjes, knuffels en kusjes de ruimte in. En dit is zeker gemeend want de keus vanuit mijn verstand vertelt mij niet van iedereen te houden. Het is dan  ook de keus om iemand in je hart toe te laten vanuit je verstand. De keus om dan niet meer van iemand te houden is dan ook snel gemaakt wanneer je dat stukje houden van niet terug ontvangt.


Keuzes,... het hele leven bestaat daar uit. De keuze om te houden van is voor ieder anders. Ik ben een gepassioneerd, gevoelig mens heb nog veel te leren, met de hoop dat mensen ook van mij kunnen houden. Want wie wil dat nou niet ………..

Reacties

Populaire posts van deze blog

Altijd

Maart!

Webradio www.Gigantenteam.nl kennismaking