ZOMERSE UITDAGING

Na een lang koud voorjaar zijn we beland in extreme zomerhitte. Gelukkig niet van de een op de andere dag dit keer maar netjes opgebouwd in een week tijd. Wat een heerlijkheid en wat genieten we van de natuur die zo snel zichzelf heeft hersteld. Alle bomen en struiken weer in het blad en de voorjaarsbloeiers die volop uitbundig bloeien. Hoeveel meer zin heb je dan in het leven met zoveel vrolijke gezichten om je heen. De coronamaatregelen die sneller dan verwacht  worden versoepeld waarbij zelfs geruchten gaan dat de mondkapjesplicht zal worden afgeschaft. Vrijheid waarvan grootste oorzaak is het vaccineren. Wij hebben de prik al gehaald en binnenkort gaan we voor prik nummer 2. Je vrijheid terugkopen door een prik in wat voor bizarre tijd leven wij ....... helaas is dit wel de realiteit. Niet geprikt dan kan je straks nergens aan deelnemen. Zelfs bij sollicitaties wordt er al naar gevraagd. 

En hier komt dan mijn zomerse uitdaging:

Morgen mag ik met een mondkapje op in de trein naar Amsterdam op misschien wel de warmste dag van het jaar. Jawel Prinses heeft een tweede sollicitatiegesprek!!! Blij voor deze kans maar Help wat trek ik aan....... Genoeg zakelijke kleding maar zonder zomers tintje. Vanmorgen vol goede moed op pad gegaan voor iets nieuws maar wat een ellende. Zie mezelf nou niet in een korte broek of bloemetjesjurk een sollcitatiegesprek aangaan bij een bedrijf met luxe uitstraling. Zomerhitte.....warm, plakkerig kleding passen maar de grootste uitdaging blijft WAT! En ja hoor zoals altijd wanneer ik iets zoek kom ik aan bij de allerlaatste winkel die ik moedeloos betreed, Maar wat een feest daar staat een verkooptster die bereid is om me te helpen. Binnen tien seconden tovert ze de perfecte jurk tevoorschijn. Ze bestaan nog adviserende verkoopsters die precies begrijpen wat je bedoelt en de juiste passende kleding adviseren zonder iets aan te smeren. Nog 1 keer gooi ik die zomerjurk uit en pas de gekozen jurk Navy blauw die kleur had ik nog niet in mijn kast perfect passend bij leeftijd en figuur. Happy en vol goede moed verlaat ik de winkel en de zomerhitte vormt zich als een warme denken om me heen. Snel nog bijpassende schoenen gescoord en opgewekt verlaat ik het centrum. Hopend op een verpletterende indruk om deze droombaan te scoren. Whish me luck!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Maart!

Altijd

LEVENSSTIJL