WINNEN OF VERLIEZEN

Je wint wat, ……. Je verliest wat …. zo werkt het niet waar? Of het nou in het spel is, de liefde, gezondheid, familie of vrienden…. Je krijgt er iets bij of je raakt weer wat kwijt.  

Als je wint ben je altijd blij en lach je het leven tegemoet. Maar wanneer je verliest hoeft dat niet altijd vervelend te zijn.   Vaak opent dat je ogen en kijk je een moment kritisch naar jezelf. Dan kan je óf je winnaarsmentaliteit  gebruiken om ergens voor te knokken óf je verlies accepteren en beseffen dat hierdoor je leven veel meer glans kan krijgen en je misschien wel niet missen gaat wat je hebt verloren.


Ik heb behoorlijk wat verloren dit jaar, nog niet zo lang geleden werd ik vertrapt, vernederd en is mijn hart verscheurd. Daarbij voelde ik mij een echte verliezer. Maar nu … na die kritische blik naar mezelf en steun van de liefste mensen om me heen heb ik mijn winnaarsmentaliteit teruggevonden. 


Er is afscheid genomen van de verliezende partij, dat boek is gesloten, en wat geeft dat veel rust. Jezelf kunnen zijn zonder op je tenen te hoeven lopen. Ik ben de grootste bofkont ooit… met alles wat ik wél heb gewonnen in dit leven. Want:


Het leven gaat niet altijd over rozen

Maar paardebloemen zijn ook mooi.


Liefs Prinses

Reacties

Populaire posts van deze blog

Maart!

Altijd

LEVENSSTIJL